BMW Group Nederland stelt per 1 januari 2020 Erick Oberink aan als nieuwe directeur After Sales. Hij volgt Evert de Vries op, die BMW Group Nederland als onafhankelijk professional blijft ondersteunen.

De Vries begon zijn carrière bij BMW Group Nederland in 1993 als controller. In 2000 werd hij Key Account Manager BMW Motorrad, om vier jaar later de rol van manager IT te vervullen. Bij After Sales wisten De Vries en zijn team de afdeling “verder te professionaliseren tot de benchmark, zowel binnen als buiten de BMW organisatie”, schrijft de importeur. “Meer dan ooit focussen de Nederlandse dealers zich ook op aftersales. Sinds 2009 is de afdeling aanhoudend zeer succesvol geweest waarbij Evert en zijn team record op record vestigde.”

BMW i

Vanuit BMW Group is besloten dat de werkzaamheden van Sales Channel Development per 2020 worden opgenomen in de organisatie. De huidige afdelingsdirecteur Erick Oberink wordt de nieuwe directeur After Sales. Hij startte in 1998 bij BMW Group Nederland en was onder andere de eerste General Manager MINI Nederland en later Head of BMW Motorrad, dat onder hem voor het eerst marktleider werd.

In 2013 was hij verantwoordelijk voor de marktinvoering van het submerk BMW i. In datzelfde jaar werd Oberink directeur van de toen nieuwe afdeling Sales Channel Development. Onder zijn regie is volgens de Nederlandse BMW-importeur “een sterkere en zeer succesvolle dealerorganisatie ontstaan.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties