Bovag Onafhankelijke Autobedrijven heeft de verkiezing Autobedrijf van het Jaar op een aantal punten veranderd. De opzet is nu eenvoudiger en minder tijdrovend, zegt Bovag. 

Bedrijven hoeven niet langer zelf de boer op om stemmen te verzamelen. Voortaan kunnen gegadigden zich aanmelden (of voorgedragen worden vanuit garageformules of de buitendienst van Bovag-partners) met een korte inhoudelijke motivatie. Daarmee staat direct de inhoud voorop en niet, zoals voorheen, het aantal vergaarde stemmen van consumenten.

Vakjury

Met de aangereikte gegevens gaat de vakjury aan de slag. Ze nomineert tien gegadigden voor de titel. Deze halve finalisten worden vervolgens – conform voorgaande edities – nader onder de loep genomen. Zoals altijd wordt de winnaar bekendgemaakt op het congres van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven, ditmaal op 9 oktober.

Klantrelatie

Aanmelden voor de nieuwe, dertiende verkiezingsronde kan tot 30 april, onder meer via het ledenportaal mijnbovag.nl. Ondernemers dienen te motiveren hoe hun bedrijf zich onderscheidt op het gebied van klantrelatie (ook online) en wat hun visie op de eigen toekomst is. De huidige titelhouder is Autobedrijf Tjeerdsma. Het bedrijf heeft een maandelijkse column in Aftersales Magazine. 
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
11 december 2025
Marco van der Aa voorzitter RAI Aftermarket
11 december 2025
Ondernemers onderling
10 december 2025
‘Innovatie door AI is voor iedereen’
10 december 2025
Claro neemt One2Wash over
Meest bekeken berichten
Recente reacties