De werkplaatsformule Autogilde, met vestigingen in Apeldoorn, Breukelen, Enschede, Gouda, Heerhugowaard, Hengelo, Hoofddorp en Maarssen, stopt in de huidige opzet nog voor het einde van dit jaar. De formule is eigendom van Retailsynergie en zes ondernemers. Zij hebben bijna drie jaar geleden samen de formule opgezet.

Simon Langelaar van Retailsynergie is zeer te spreken over de inzet en werkwijze van de ondernemers en trots op wat er tot nu toe bereikt is, maar juist samen met de ondernemers mede-eigenaar zijn van de formule zorgt ervoor dat het spaak loopt. “Wij als bedrijf hebben de instelling om eerst te investeren en dan omzet te genereren, de ondernemers van de garagebedrijven binnen Autogilde redeneren andersom. Het kan niet zo zijn dat alleen wij investeren en zaaien en de garagebedrijven alleen maar oogsten. Daarom hebben wij ervoor gekozen te stoppen met Autogilde”, aldus Langelaar.

René Klomp van Autogilde Hartgerink en Klomp in Hoofddorp praat over een doorstart: “Van het secretariaat hebben we begrepen dat zij de formule eind dit jaar van de hand willen doen. Op dit moment zijn wij met een geïnteresseerde partij in overleg om Autogilde vanaf 1 januari 2012 juist verder uit te bouwen.”

In Hengelo is Autogilde Kolenaar gevestigd van eigenaar Ben Drop: “De formule draait bij ons zeer goed. Je moet altijd eraan trekken om de formule te verkopen, maar dat gaat goed. Wij werken nu ruim tweeënhalf jaar met Autogilde en dat bevalt prima. In eerste instantie zijn wij Mazda-dealer en een werkplaats voor deze jonge Mazda’s. Alle andere opdrachten verwerken we met Autogilde.”

Het CRM-systeem dat Autogilde gebruikt is ontwikkeld door Retailsynergie en blijft gewoon in gebruik binnen de formule. “Wij zullen de software ook bij andere garagebedrijven gaan inzetten, omdat het zichzelf bewezen heeft als beheermiddel voor de werkplaats”, besluit Simon Langelaar.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 september 2023
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50
  • W, (Pim) van der Veer on Bandenvervangingsmarkt blijft afnemen: “Misschien ligt dat aan de lagere snelheden van auto’s, zowel door snelheidsbeperkingen als files. Als genoemd zullen de hogere kosten…aug 14, 17:00