Een stijgende vraag naar allseasonbanden heeft ervoor gezorgd dat andere trends in bandenland onderbelicht blijven. Dit constateert Joachim Viethen, bij Continental verantwoordelijk voor de key accounts.

viethenContinental is ongetwijfeld de grootste bandenfabrikant van Europa. De afgelopen jaren is middels een uitgekiende producten- en merkenportfolio de Europese marktpositie enorm versterkt. In de meeste West-Europese landen ligt het aandeel van Continental in de vervangingsmarkt ruim boven de 15 procent. Bij de bandenfabrikant gingen we op zoek naar de actuele bandentrends en de mogelijke gevolgen voor de vervangingsmarkt. De Duitse fabrikant houdt trends nauwkeurig in het oog. Bandenfabrikant Continental is immers niet in de laatste plaats ook één van de grootste fabrikanten van onderdelen, inclusief systemen voor de connected car. Bovendien is Continental nauw verbonden met onderdelenfabrikant en technologieconcern Schaeffler.

Compromis

Ondanks de onmiskenbare trend was Continental laat met de introductie van allseasonbanden. “Wij produceerden op verzoek van enkele importeurs en distributeurs al enige jaren allseasonbanden, maar niet met ons premiummerk Continental”, licht Joachim Viethen toe. Lees het hele artikel, dat eerder verscheen in Aftersales Magazine nummer 11.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
Meest bekeken berichten
Recente reacties