Een stijgende vraag naar allseasonbanden heeft ervoor gezorgd dat andere trends in bandenland onderbelicht blijven. Dit constateert Joachim Viethen, bij Continental verantwoordelijk voor de key accounts.

viethenContinental is ongetwijfeld de grootste bandenfabrikant van Europa. De afgelopen jaren is middels een uitgekiende producten- en merkenportfolio de Europese marktpositie enorm versterkt. In de meeste West-Europese landen ligt het aandeel van Continental in de vervangingsmarkt ruim boven de 15 procent. Bij de bandenfabrikant gingen we op zoek naar de actuele bandentrends en de mogelijke gevolgen voor de vervangingsmarkt. De Duitse fabrikant houdt trends nauwkeurig in het oog. Bandenfabrikant Continental is immers niet in de laatste plaats ook één van de grootste fabrikanten van onderdelen, inclusief systemen voor de connected car. Bovendien is Continental nauw verbonden met onderdelenfabrikant en technologieconcern Schaeffler.

Compromis

Ondanks de onmiskenbare trend was Continental laat met de introductie van allseasonbanden. “Wij produceerden op verzoek van enkele importeurs en distributeurs al enige jaren allseasonbanden, maar niet met ons premiummerk Continental”, licht Joachim Viethen toe. Lees het hele artikel, dat eerder verscheen in Aftersales Magazine nummer 11.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties