De harde lockdown zoals die sinds zondag geldt, maakt een nadrukkelijk onderscheid tussen de sales en de aftersales. Reparatie en onderhoud van voertuigen vallen onder de ‘essentiële infrastructuur’ en zijn daardoor uitgezonderd van de maatregel. Ook de dienstverlening van de RDW, zoals registraties en apk’s, blijft (zoveel mogelijk) doorgaan.

Dat betekent dat deze instellingen tussen hun werkzaamheden kunnen voortzetten en de normale werktijden kunnen blijven aanhouden. Van belang is wel dat daar waar de werkplaats grenst aan de winkel of showroom, deze onder geen beding toegankelijk is voor klanten.

Verkoop

Hoewel de showrooms formeel gesloten zijn voor de vrije inloop of voor verkoop op afspraak, ligt de verkoop niet geheel stil. Het zogenoemde click and collect blijft mogelijk, buiten aan de deur / buiten bij de showroom vanaf eigen terrein. Ook het afleveren of inleveren van (nieuwe) voertuigen op een openbare locatie, eigen terrein of aan huis mag. Proefritten vanaf eigen terrein of op openbare plekken kunnen ook doorgaan.

Het online of telefonisch bestellen van goederen en aan de deur van de winkel afhalen (click en collect) blijft mogelijk. Hiervoor moet een tijdvak worden afgesproken. Er hoeft geen tijd tussen click and collect te zitten. Klanten mogen niet in de winkel worden ontvangen, wel aan de deur (klant moet buiten blijven).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 juli 2025
Songfestival als ware passie
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
Meest bekeken berichten
Recente reacties