bekeken: 532 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

NS gooit OV-markt open

DOMEIN: Leasing

Geplaatst op: 20 augustus 2019, 13:33

Leestijd: 1 minuut

NS maakt het mogelijk dat bedrijven buiten het OV zelf treinritten en eigen ov-abonnementen gaan verkopen op de consumentenmarkt.

NS verwacht veel van de maatregel die moet leiden tot een open en laagdrempelige OV-markt. Met de maatregel speelt NS in op het ontstaan van een nieuwe mobiliteitsmarkt, waarbij verschillende vormen van vervoer naast elkaar worden aangeboden.

Mobiliteitsbedrijf

Tjalling Smit, lid Raad van Bestuur NS noemt het een belangrijke stap in een nieuwe flexibele OV-markt: “NS is afgelopen jaren veranderd van een traditioneel treinenbedrijf naar een modern mobiliteitsbedrijf. Denk aan het succes van de OV-fiets en de NS-Business Card. Van oudsher denken wij vanuit de trein, waarbij andere vormen van vervoer een aanvulling zijn. Maar andere partijen kunnen het OV, bijvoorbeeld in een bundel, juist als aanvulling op hun eigen dienstverlening aanbieden. Als je tankpas toegang geeft tot de trein, deelfiets en deelauto, wordt een tweede auto voor sommige gezinnen wellicht overbodig. Dat bespaart hen geld en is goed voor het milieu.”

Keuze

Smit: “Wij hoeven dat niet allemaal zelf te doen. Door partners meer mogelijkheden te geven, komen er aanbieders bij en krijgt de reiziger meer keuze. Zo wordt het OV aantrekkelijker voor grotere groepen reizigers. Voor reizigers die nu niet zo snel het OV gebruiken – bijvoorbeeld leaserijders – kan de trein door een nieuwe aanbieder toch een logische keuze worden. Met steeds drukkere steden en plattelandsgebieden met minder OV, liggen er veel uitdagingen om Nederland bereikbaar te houden. Als maatschappelijk bedrijf wil NS hieraan een bijdrage leveren.”

Voorwaarden

Nieuwe toetreders kunnen allemaal onder dezelfde voorwaarden gebruik maken van deze nieuwe mogelijkheden. Deze voorwaarden moeten ervoor zorgen dat reizigers een betrouwbaar product krijgen. De nieuwe aanbieders krijgen toegang tot een systeem van NS om zelf abonnementen samen te stellen en OV-producten te kunnen aanbieden. De aanbieder bepaalt zelf de product- en verkoopvoorwaarden inclusief de prijs. Wel gelden gewoon de vervoersvoorwaarden van de vervoerd

Tags: ,

Concours d’Élégance op…Vloot ALD groeit tot 1,7…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties