bekeken: 1984 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Privélease is nog een hele uitdaging

DOMEIN: Leasing

Geplaatst op: 31 oktober 2019, 12:48

Leestijd: 2 minuten

Privélease groeit nog altijd en dat vertaalt zich op internet naar immer stijgende aantallen zoekopdrachten voor de woorden ‘private lease’. Toch profiteren niet alle aanbieders van privélease in gelijke mate van die belangstelling. Met name voor leasemaatschappijen is het nog een hele uitdaging om klanten aan zich te binden.


Tags: , , ,

REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Roel Hindriks: 31 oktober 2019 om 23:55

Bij Private Lease speelt het “Keurmerk” een belangrijke rol, immers door ConsumentenBond en ANWB als heilig verklaard en zorgt zo voor een gevoel van veiligheid. Dat is onterecht: er zijn immers behoorlijke grote verschillen in voorwaarden en uitvoering; bijvoorbeeld de ANWB biedt met haar LeasePlan contracten met dektoepassing van km-bundels de slechts denkbare verrekening voor meer- en minder kilometers. Ook de voorwaarden voor voortijdige contractbeëindiging lopen, ondanks het Keurmerk sterk uiteen tot zelfs onwettig. Kortom: de zekerheid van het Keurmerk is maar beperkt.

Roel Hindriks: 11 maart 2020 om 18:04

Het is inderdaad moeilijk om goed te kunnen bepalen welke verschillen er meer zijn bij private lease dan de prijs per maand. Dat ANWB (via LeasePlan) goed scoort is op basis van haar reputatie voor de hand liggend, maar qua private leasing niet terecht. Het ANWB aanbod gaat immers gepaard met “kilometer-bundels”, waarbij een kleine km-overschrijding heel grote gevolgen kan hebben. Bijvoorbeeld een overschrijding met 1.000 km.(geconstateerd bij het einde van het 5 jaars contract voor taal 50.000 km.) leidt er volgens de Voorwaarden toe dat de kant met terugwerkende kracht de prijs voor 15.000 km per jaar (75.000 km totaal) moet gaan betalen. Dat betekent 1.000 meer gereden en dus voor 25.000 km meer moeten betalen. Bovendien zorgt een kleine vermindering van de looptijd eervoor dat ook metvterugerkende kracht de leaseprijs een forse stap omhoog gaat (bijvoorbeeld 48 maand contract beëindigen na 46 maanden betekent alsnog aanpassing van leaseprijs naar het niveau van 36 maanden looptijd). Tegenover “kjlien beetje meer rijden = groot verschil staat dat er heel veel minder gereden moet worden voor een verlaging van de leaseprijs.
Een en ander schijnt te passen binnen de richtlijnen van het Keurmerk Private Lease, maar is beslist onduidelijk en onredelijk.
Het zorgvuldig nagaan wat er gebeurt als er hier of daar een afwijking ontstaat is overigens ook voor zakelijke leasecontracten sterk aan te raden; de verschillen in voorwaarden blijken vaak belangrijker dan een paar tientjes per maand.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

    Geen zoekresultaten gevonden.

Laatste reacties