bekeken: 992 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Profile opent app voor auto-onderhoud

DOMEIN: Connected Car

Geplaatst op: 27 augustus 2018, 15:36

Leestijd: 1 minuut

Profile Car & Tyreservice lanceert een app voor autobezitters en garagehouders. Autobezitters krijgen dankzij de app een helder beeld van de staat van hun voertuig. In de app is ruimte voor zowel de historie als het te verwachten onderhoud. De techniek achter de app wordt geleverd door iGarage.

Op het centrale dashboard van de app staat informatie over de actuele kilometerstand, de algemene autostatus, ingeplande onderhoudsafspraken, verwacht onderhoud, apk en informatie over pechhulp. Eerder al maakte Vakgarage bekend in samenwerking met iGarage een vergelijkbare app op de markt te zullen brengen.

Medisch dossier

De app maakt in één oogopslag duidelijk in welke staat een auto verkeert. Op die manier kunnen bestuurders onderhoud financieel vooruitplannen. Paul van den Acker, directeur marketing bij Profile: “Het is een soort ‘digitaal medisch dossier’ van je auto. Ideaal als je je auto inruilt of verkoopt. Je kunt het overzicht als het ware doorgeven aan de volgende eigenaar.”

De app is te downloaden via de Apple Store en Google Play. Voor de automobilist is de app gratis. Profile autobedrijven betalen voor de app een jaarlijkse fee.

Transparanter

Ook garagehouders kunnen gebruikmaken van de app. Vanaf de lancering gaat een dertigtal Profile-ondernemers er actief mee aan de slag. Door monteurs aan de hand van een digitale checklist te laten werken, kunnen auto-eigenaren de werkzaamheden heel goed volgen. Ook kunnen bestuurders gegevens met elkaar delen en bijvoorbeeld garages met elkaar vergelijken. Dat zorgt volgens Van den Acker voor transparanter auto-onderhoud. Van den Acker: “De garages kunnen de hoeveelheid werk in de toekomst beter inschatten en inplannen. Daarmee hebben ze de ultieme loyaliteitstool in handen.”

Tags: , , ,

Gratis entree Automechanika…Autodealer moet kennis over EV…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Peter Pols: 27 augustus 2018 om 16:48

De kwaliteit van het onderhoud wordt er door dit soort faciliteiten niet beter op.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties