Particuliere consumenten tekenden in 2020 voor slechts 21 procent van de totale autoverkoop in Nederland (356.051 stuks). Die particulier bleek vooral een voorkeur te hebben voor de modellen van Toyota.

Van de 74.914 in 2020 door particulieren gekochte nieuwe auto’s kwamen er 7664 voor rekening van Toyota, een aandeel van 10,2 procent. Daarmee is Toyota onder particulieren het meest populaire merk.

Koploper

Toyota is met de Yaris bovendien koploper in het B-segment van de particuliere markt. Dit model pakt 20,3 procent van alle particuliere verkopen. Ook de Corolla is winnaar is zijn klasse, het C-segment, met 17,5 procent. In het A-segment staat de Aygo met 17,1 procent op een tweede plek.

Suv

Onder particuliere kopers van een suv scoort Toyota ook goed. Onder kopers van een grote suv klimt Toyota met de RAV4 naar de koppositie, met een aandeel van 21,2 procent in de verkopen. In het compacte suv-segment behaalt de Toyota C-HR bij de particuliere autokoper een tweede plaats met 12,5 procent.

Totaal

Op de totale nieuwverkopen neemt Toyota een vierde plaats in. Van de 356.051 in 2020 verkochte nieuwe personenauto’s waren er 22.852 Toyota’s, dat daarmee de vierde plek inneemt. Volkswagen is met 44.670 exemplaren en 12,5 procent marktaandeel veruit het populairste merk, gemeten over alle verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
8 december 2025
Jaarcijfers Greenwheels: grotere vloot, jongere gebruikers
8 december 2025
Vernieuwde erkenningenstelsel binnenkort van start
8 december 2025
Goedkoopste autoverzekering daalt in populariteit
8 december 2025
Studieschuldenvrij studeren bij Loogman
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
Meest bekeken berichten
Recente reacties