Particuliere consumenten tekenden in 2020 voor slechts 21 procent van de totale autoverkoop in Nederland (356.051 stuks). Die particulier bleek vooral een voorkeur te hebben voor de modellen van Toyota.

Van de 74.914 in 2020 door particulieren gekochte nieuwe auto’s kwamen er 7664 voor rekening van Toyota, een aandeel van 10,2 procent. Daarmee is Toyota onder particulieren het meest populaire merk.

Koploper

Toyota is met de Yaris bovendien koploper in het B-segment van de particuliere markt. Dit model pakt 20,3 procent van alle particuliere verkopen. Ook de Corolla is winnaar is zijn klasse, het C-segment, met 17,5 procent. In het A-segment staat de Aygo met 17,1 procent op een tweede plek.

Suv

Onder particuliere kopers van een suv scoort Toyota ook goed. Onder kopers van een grote suv klimt Toyota met de RAV4 naar de koppositie, met een aandeel van 21,2 procent in de verkopen. In het compacte suv-segment behaalt de Toyota C-HR bij de particuliere autokoper een tweede plaats met 12,5 procent.

Totaal

Op de totale nieuwverkopen neemt Toyota een vierde plaats in. Van de 356.051 in 2020 verkochte nieuwe personenauto’s waren er 22.852 Toyota’s, dat daarmee de vierde plek inneemt. Volkswagen is met 44.670 exemplaren en 12,5 procent marktaandeel veruit het populairste merk, gemeten over alle verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties