Ondernemen is een werkwoord. Bij weinig ondernemers proef je dat zo sterk als bij Jaco Knoop. Universeel in hart en nieren, maar in tien jaar tijd wel uitgegroeid naar een schaalgrootte die in dealerland een stuk gebruikelijker is. “Ik denk dat het onvermijdelijk is.”

De reeks overnames bekijkend, begint het te lijken op kralenrijgen: misschien zelfs op overnemen om het overnemen. Toch is dat niet het geval, zegt Jaco Knoop achter het bureau van de vestiging waar het kralenrijgen allemaal begon: Van der Sluijs Auto’s in Driebergen. “Het is zo gegroeid, was er zelf niet actief naar op zoek. Wel ben ik van mening dat de tijd voorbij is dat je met één universeel autobedrijf voldoende body hebt. Schaalgrootte wordt in toenemende mate belangrijk voor het autobedrijf.” Knoop volgde de lts en mts, maar niet in de richting motorvoertuigentechniek. “Nee, elektrotechniek, maar dat was het toch niet voor me. Ik ben daarom uiteindelijk overgestapt.”

Perspectief

Het ondernemende zat er al in, want hij pakte alle cursussen en trainingen aan om zijn ambities te kunnen vormgeven. “Ik heb een tijd bij een Toyota-dealer gewerkt en daar ontzettend veel geleerd, maar had er uiteindelijk weinig perspectief. Lees het hele artikel in Aftersales Magazine, dat vrijdag 15 juni is verschenen.
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties