The Tire Cologne 2022 was een bleke afspiegeling van de eerste editie in 2018. Desondanks trok de internationale bandenbeurs in het Duitse Keulen op de eerste dag veel bezoekers die zich er konden laten informeren over alles wat met banden te maken heeft.

Nou… alles? Opvallend genoeg ontbraken veel equipmentleveranciers, waarschijnlijk vanwege de Autopromotec-beurs die gelijktijdig plaatsvindt in het Italiaanse Bologna. En ook enkele grote bandenfabrikanten vielen op door hun afwezigheid. Zo was Goodyear alleen aanwezig met zijn Retail Systems en ontbraken onder meer Bridgestone en Apollo Vredestein volledig. Het gevolg was dat in plaats van de vier hallen in 2018 slechts drie hallen waren bezet, en bij lange na niet voor 100 procent.

Duurzaamheid

De ruime opzet gaf de toch in flinke aantallen aanwezige bezoekers wel de ruimte om zich te oriënteren. Met name op het gebied van duurzaamheid was er op de beurs veel te vinden. De organisatie had er zelfs een aparte Boulevard of Sustainability voor ingeruimd. Hergebruik, vernieuwing en recycling van banden kreeg op allerlei wijze aandacht.

Wat trends betreft staat de bandenbranche, net als overigens de hele autobranche, voor de bijna onmogelijke opgave om adequaat in te spelen op de verschillende factoren die op de branche van invloed zijn. Natuurlijk is er de klimaatproblematiek, waardoor ook op de bandenbranche druk ontstaat om de CO2-uitstoot en het energieverbruik te beteugelen. Daarnaast zijn er de stijgende grondstoffenprijzen, distributieproblemen, de oorlog in Oekraïne, waardoor de toelevering van carbon black bedreigd wordt, de toenemende, dan wel stagnerende elektromobiliteit… De factoren zijn zo divers dat het onmogelijk is om een jaar vooruit te kijken, om over de toekomst voor The Tire Cologne (4-6 juni 2024) maar te zwijgen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties