City store als proeftuin

Van 15 augustus tot en met 31 december 2016 opende Van Udenhout een pop-up store in het voormalige V&D-pand in het centrum van Den Bosch. Dat leidde niet alleen tot veel publiciteit, maar vooral tot heel veel bezoeken. De ervaringen hiermee worden nu gebruikt voor de toekomstplannen van Van den Udenhout.

Directeur Kurt Verhees van Van den Udenhout: “Er zijn in die 4,5 maand ruim 454.000 mensen door onze showroom op de begane grond van het V&D-pand gegaan. Dat zijn er 22.700 per week! Natuurlijk waren die niet allemaal op zoek naar een auto. 45 procent liep door naar de roltrap om naar de bovenverdiepingen te gaan waar andere retailers en een La Place gevestigd waren. Die andere 55 procent verbleef voor langere tijd in de speciaal ontworpen showroom.”

Accent

“We hebben veel geleerd. We konden dit experiment alleen doen door anders te denken, door de medewerking van de gemeente Den Bosch, maar ook door de flexibiliteit van Pon en de fabriek in Wolfsburg. Die wilden niet alleen meekijken, maar waren ook benieuwd naar naar de ervaringen. De markt verandert, omdat het consumentengedrag verandert. Om daar een beeld van te krijgen moet je bovenop de klant zitten. Waar kan dat beter dan in het hartje van een stadscentrum? We hadden zeven VW’s staan, waaronder een bestelauto, vier Audi-modellen, waaronder een RS8, en als gimmick een Porsche van een bevriende dealer. Zelf hebben we dit merk niet in onze portfolio. Verder een aanbod elektrische fietsen, omdat we het accent net even wat breder wilden trekken ten aanzien van de toekomstige mobiliteit.” Lees het hele artikel in nummer 12 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 8 december verscheen.

Hans Groenhuijsen

Hans studeerde nieuwste geschiedenis (universiteit Utrecht) en bedrijfskunde (TH Delft/IIB). Hij heeft zijn sporen verdiend als adviseur (Boer & Croon en als zelfstandig adviseur), als interim-manager en in diverse staf-, management- en directiefuncties (Centraal Beheer, CARe Schadeservice, Athlon Groep, Akzo Nobel/Nobilas, Pon/Dutchlease en Rabobank Wholesale). Vanuit ‘Hans Groenhuijsen, advies in automotive en mobiliteit’ richt hij zich op een scala aan ondernemingen en activiteiten rondom auto en mobiliteit in brede zin, de raakvlakken en dwarsverbanden tussen verschillende (sub)sectoren. Zijn focus ligt daarbij op: strategie : analyse, visieontwikkeling, strategieformulering en realisatie innovatie : vernieuwing in producten en services, organisatie, proces en besturing transformatie : verbetering, herstructurering, reorganisatie, fusie & overname verbinding : samenwerking binnen en tussen bedrijven, tussen sectoren, tussen verschillende ideeën, tussen de traditionele wereld en een nieuwe wereld het verhaal : spreker/inleider, presentator, dagvoorzitter, columnist/publicist. Met als resultaat voor de opdrachtgever: een heldere kijk op doelen en de weg ernaartoe (visie en strategie) alternatieven en ondersteuning bij keuzes een directe bijdrage aan het nemen van initiatief, de actie een versterking van de onderneming : efficiënter, effectiever, slimmer, fit voor de toekomst verankering in de organisatie: grip, overtuiging, manier van werken.

Van Hans Groenhuijsen zijn er nog 15 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Hans Groenhuijsen