Bynco: sterke groei online occasionkoop

Bynco, Nederlands grootste webshop voor occasions, signaleert een toename van dertig procent van de dagelijkse orderintake ten opzichte van de maanden vóór de coronacrisis.

“In april zagen we dat de consument door de onzekerheid voorzichtig was met het doen van aankopen, maar in mei is dat volledig hersteld. Hierdoor komen we wederom uit op een topmaand qua verkoopcijfers. We hebben in de eerste vijf maanden van dit jaar al meer auto’s verkocht dan in heel 2019”, aldus Mark Boekraad, manager online bij Bynco.

Het onderscheid bij Bynco.com zit er volgens hem in dat veel consumenten plekken mijden waar veel andere mensen samenkomen. “De maatregelen vanwege de coronacrisis zijn versoepeld, maar veel consumenten zien een fysiek bezoek aan de showroom nog niet zitten. Dit zou vanwege de 1,5-metersamenleving zomaar van blijvende duur kunnen zijn. Wie online een occasion aanschaft, hoeft zich niet druk te maken om besmettingsgevaar. Dit zien we duidelijk terug in onze cijfers.”

Groter online aanbod

Ook de autodealers die bij Bynco zijn aangesloten zien het showroombezoek dalen. “We ondersteunen deze dealers met een speciale koopbutton op hun website. Die hebben wij speciaal in coronatijd voor hen ontwikkeld. Met deze button bieden we klanten van autodealers de mogelijkheid om de auto volledig online te kopen, via de webshop van Bynco. Daarmee helpen we de dealers maar vergroten we ook het aanbod voor onze klanten.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *