Kia opent nieuw verkoopplatform

Kia Nederland opent een nieuw platform voor het online kopen van een nieuwe auto, waarbij offline aspecten als het maken van een proefrit, het bespreken van de inruilwaarde en persoonlijk advies van de dealer zijn inbegrepen.

Kia belooft dat het nieuwe e-commerceplatform alle aspecten integreert die komen kijken bij het kopen van een nieuwe auto. Het begint met het online configureren van de nieuwe auto. Daarnaast is het mogelijk binnen dezelfde omgeving (privé)leasecalculaties te maken en een inruilwaarde op te vragen. Een voorraadcheck laat weten of de gekozen auto wellicht sneller geleverd kan worden. Naar wens kan de auto thuis of bij de dealer afgeleverd worden.

Omnichannel

Voor wie toch het contact met de dealer mist, is het mogelijk om vanuit het nieuwe platform samen met de verkoper in de showroom een thuis geconfigureerde auto verder samen te stellen. Bauke van Moorsel van Kia Nederland over het nieuwe platform. “Met onze innovatieve en omnichannel aanpak combineren we het gemak van online oriëntatie en kopen naadloos met belangrijke offline elementen die komen kijken bij de aanschaf van een nieuwe Kia. De dealerbedrijven zijn en blijven een belangrijk onderdeel in de strategie van Kia. Om die reden zijn ze ook actief betrokken geweest bij het realiseren van dit innovatieve platform. Ons nieuwe e-commerceplatform is de perfecte basis voor de toekomst. We hebben meerdere pilots gedraaid en de resultaten zijn veelbelovend.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 2802 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *