Kia Nederland opent een nieuw platform voor het online kopen van een nieuwe auto, waarbij offline aspecten als het maken van een proefrit, het bespreken van de inruilwaarde en persoonlijk advies van de dealer zijn inbegrepen.

Kia belooft dat het nieuwe e-commerceplatform alle aspecten integreert die komen kijken bij het kopen van een nieuwe auto. Het begint met het online configureren van de nieuwe auto. Daarnaast is het mogelijk binnen dezelfde omgeving (privé)leasecalculaties te maken en een inruilwaarde op te vragen. Een voorraadcheck laat weten of de gekozen auto wellicht sneller geleverd kan worden. Naar wens kan de auto thuis of bij de dealer afgeleverd worden.

Omnichannel

Voor wie toch het contact met de dealer mist, is het mogelijk om vanuit het nieuwe platform samen met de verkoper in de showroom een thuis geconfigureerde auto verder samen te stellen. Bauke van Moorsel van Kia Nederland over het nieuwe platform. “Met onze innovatieve en omnichannel aanpak combineren we het gemak van online oriëntatie en kopen naadloos met belangrijke offline elementen die komen kijken bij de aanschaf van een nieuwe Kia. De dealerbedrijven zijn en blijven een belangrijk onderdeel in de strategie van Kia. Om die reden zijn ze ook actief betrokken geweest bij het realiseren van dit innovatieve platform. Ons nieuwe e-commerceplatform is de perfecte basis voor de toekomst. We hebben meerdere pilots gedraaid en de resultaten zijn veelbelovend.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties