Stellantis gaat het luxemerk Lancia opnieuw introduceren op de Europese automarkt. In 2024, 2026 en in 2028 komen drie nieuwe, elektrische modellen op de markt waarmee Stellantis de helft van de Europese markt wil afdekken.

“Wij zijn het elegante Italiaanse merk en dit is onze Renaissance”, zegt Lancia-ceo Luca Napolitano. “Innovatie en tijdloos design zijn altijd onze kernwaarden geweest.  Omdat we met grote ambitie naar de toekomst kijken, voegen we hier duurzaamheid, klantgerichtheid en verantwoordelijkheid aan toe.”

Als eerste brengt Lancia in 2024 de neiuwe Lancia Ypsilon op de markt, een auto uit het B-segment met een 100 procent elektrische aandrijving. In 2026 volgt het 4,6 meter lange, nieuwe vlaggenschip voor het grootste segment en in 2028 brengt Lancia de nieuwe Delta op de markt.

Brandmanager

Lancia benoemt voor de herintroductie vijf brandmanager voor verschillende landen. Patrick Zegwaard wordt de brandmanager voor Nederland. Zegwaard werd een jaar geleden opgenomen in het managementteam van Stellantis Nederland en was vanaf toen verantwoordelijk voor Jeep en Alfa Romeo.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties