Mazda begint in Duitsland een proef om actief de prospect op te zoeken in plaats van wachten tot hij de showroom betreedt. Het merk maakt met een uit meerdere elementen bestaande pop-up store zijn opwachting bij concerten, sportwedstrijden, populaire winkelstraten en recreatieoorden.

Overal waar zich veel publiek bevindt – het gaat om miljoenen bezoekers – willen de Japanners aanwezig zijn. Rode draad is de ‘individuele merkbeleving’. Op locatie kan de doelgroep het merk en zijn modellen leren kennen vanuit diverse perspectieven. Het zwaartepunt ligt momenteel op de vernieuwde Mazda 3 en de MX 5, die zijn dertigste verjaardag viert.

Nederland

Of en wanneer ook Nederland gaat kennismaken met de nieuwe aanpak staat volgens Jur Raatjes, directeur Public Relations, nog niet vast. “Het is nu nog in een try-outfase, waarbij Duitsland als markt gekozen is omdat het voor Mazda de grootste in de EU is. Dit project is in feite de vervanging voor de (destijds permanente) Mazda Space in Barcelona, die afgelopen september zijn deuren sloot. Als dit project in Duitsland bevalt, zal het verder over EU worden uitgerold, dus ook in Nederland. De timing daarvan is echter nog niet bekend.” In editie 11 van 2018 besteedde Aftersales Magazine aandacht aan de opkomst van pop-up-stores en city stores. 
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties