Mercedes-Stores bieden online inruilbod

Voor klanten die in zijn voor een nieuwe Mercedes-Benz biedt de fabrikant sinds kort in eigen land een online inruilbod. De tool taxeert de waarde van de inruiler en betrekt deze bij de offerte. Het merk zegt daarmee de eerste autofabrikant te zijn.

De functie moet zorgen voor meer transparantie en meer gemak bij het bestellen via internet. Zowel de order als de financiering en de inruilwaarde worden voortaan in één traject meegenomen. Vooralsnog is het initiatief voor de Duitse markt bestemd, laat een woordvoerder van Mercedes-Benz Nederland weten.

Vrijblijvend

De nieuwste tool is volgens Carsten Oder, directeur van Mercedes-Benz Cars Vertrieb, geheel vrijblijvend. Het gaat om een inschatting door remarketingexpert Deutsche Automobil Treuhand (DAT). Het bedrag wordt doorgesluisd naar de dealer bij wie de klant zijn nieuwe voertuig wil kopen. Stemt de betreffende vestiging na inspectie in met de online taxatie, dan wordt de inruilprijs definitief.

Jong publiek

Met zijn online winkels en volledig digitale “klantbeleving” mikt Mercedes-Benz nadrukkelijker op jonge klanten die een grote affiniteit en ervaring hebben met communiceren via internet. De online taxatie maakt deel uit van de marketingstrategie ‘Best Customer Experience’, een geheel van formats om het klassieke aanbod in de showroom aan te vullen.

Lease

Onderscheidend is volgens Mercedes-Benz ook de mogelijkheid om bij een nieuwe of gebruikte auto aan te geven of het gaat om koop met eigen middelen, financiering of lease. De geldschieter van het huis biedt, “als eerste autobank in Duitsland”, de mogelijkheid van videolegitimatie, ter afronding van het lease- of financieringscontract.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †