De verkoop van occasions door autobedrijven aan consumenten is in een jaar tijd met ruim 8,8 procent gestegen, blijkt uit cijfers die zijn verstrekt door VWE.

In de eerste drie kwartalen van 2017 bedroeg het aantal B2C-transacties 854.482; in dezelfde periode dit jaar eindigde de teller pas bij 929.747. Vergelijking van de maanden november resulteert in een plus van 13,1 procent (93.137 om 105.383).

Tweede kwartaal

Vooral het tweede kwartaal van 2018 gaf, met een groei van ruim 31.000 stuks (289.249 om 320.448), een boost aan de occasiondeals met particuliere kopers. Overigens was oktober goed voor een aanwas van 13,65 procent in B2C ten opzichte van oktober 2017. Autobedrijven onderling verhandelden volgens VWE vorige maand nagenoeg evenveel (0,1 procent) occasions als in november 2017. Bij consumenten onderling (C2C) was de groei tussen beide maanden 1,9 procent.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
14 juli 2025
Plannen voor nieuwe autobelastingen bieden goede aanknopingspunten
14 juli 2025
Allianz Direct wint Independer Award Auto 2025 voor beste prijs-kwaliteit
14 juli 2025
Repareren of vervangen?
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
Meest bekeken berichten
Recente reacties