In het tweede kwartaal van 2018 is bij Marktplaats het aantal zoekopdrachten naar SUV’s afgenomen met ruim 24 procent: 29.669 vorig jaar, 22.273 nu. Ook de groei in het SUV-aanbod is lager uitgevallen: van tien procent groei in Q1 naar 1,13 procent groei in Q2.

Meer gewild waren hybride en elektrische occasions, getuige de plus van 3,75 procent in het tweede kwartaal. In totaal werden 13.792 elektrische en hybride occasions aangeboden op het platform. Naar elektrische occasions werden 13.033 zoekopdrachten gedaan en voor hybride occasions lag dit aantal op 24.388.

Advertenties

In de periode maart t/m juni zijn bij Marktplaats 736.751 auto-advertenties geplaatst, 1,55 procent meer dan vorig kwartaal en 4,79 procent meer dan hetzelfde kwartaal vorig jaar. Consumenten plaatsten in Q2 2018 bijna 127.000 advertenties, autodealers bijna 610.000.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 november 2025
Fusie AkzoNobel en Axalta in de maak
18 november 2025
‘Desinformatie schaadt vertrouwen in EV’
18 november 2025
‘De Buggy verveelt nooit’
17 november 2025
Europeanen sparen korter voor tweedehands VW Golf
17 november 2025
Enexis ‘knijpt’ laadvermogen tijdens pieken
17 november 2025
InterClassics Brussels noteert nieuw bezoekersrecord
Meest bekeken berichten
Recente reacties