Online verzekeraar Allsecur gaat dit jaar verder onder de naam Allianz Direct. Het bedrijf neemt hiermee de naam van het moederbedrijf Allianz aan. Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz.

De merknaam van het moederbedrijf wordt nu aangenomen, omdat vier Europese online merken van Allianz worden samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel. Voor de Nederlandse markt blijft Allianz Benelux de risicodraagster. Het merk Allsecur verdwijnt de komende maanden geleidelijk uit de markt.

Europese schaal

Behalve de naam Allsecur worden het komende jaar ook de online merken Genialloyd (Italië) en Fénix Directo (Spanje) samengevoegd tot één Europees label. De toevoeging ‘Direct’ moet illustreren dat mobiel en digitaal voorop staan. Bart Schlatmann, CEO Allianz Direct, licht toe: “Door samen te werken op Europese schaal, creëren we nog meer slagkracht om innovaties snel beschikbaar te stellen.” Allianz Direct blijft een aparte activiteit binnen de groep: naam en huisstijl veranderen, maar het contract van de huidige Allsecur-klanten blijft hetzelfde.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
Meest bekeken berichten
Recente reacties