Event Automotive Insiders over schadeherstel

Schadebedrijven hebben het drukker dan ooit. Maar voor hoe lang nog? Er komen diverse uitdagingen op het pad van de sector. Welke, en hoe daarop in te spelen, daarover gaat de eerstvolgende bijeenkomst van Automotive Insiders.

Onder de noemer ‘De uitdagingen van de schadesector’ wordt 6 december ingezoomd op een reeks pijnpunten: het nijpende personeelstekort, de snelheid en hoeveelheid aan technologische veranderingen, het stijgende aandeel van onderdelen ten koste van arbeid en de impact die ADAS-systemen op termijn op het schadevolume zullen hebben. De problemen en de oplossingen worden besproken door:
  • Kevin Rijpert, sectorspecialist mobiliteit bij Rabobank. Hij ontvouwt zijn visie op de impact van autonoom rijden.
  • Lex Orie, ceo en co-founder van Openclaims. Hij ziet nog volop potentie in verhaalbare WA-schades en komt met tips om tot kostenbesparingen te komen.
  • Engelbert Groothuis (eigenaar van Autoglas de Veluwe) en Ronald van der Schouw (Pilkington) gaan dieper in op het toenemende belang van kalibratie.
  • Fred Slikker, managing director Solera Nederland, neemt de belangrijkste brancheontwikkelingen door en belicht de gevolgen voor de stakeholders.
  • Willy Sprockel, consultant schadesector, gaat in op de toenemende informatiebehoefte bij schadebedrijven als gevolg van de snelle technologische veranderingen.
  • Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie, geeft een unieke inkijk in de wervingscampagne om jaarlijks zo’n vijfduizend jonge mensen te recruteren.
Het schade-event van Automoitve Insiders vindt plaats op 6 december in Bodegraven. Meer informatie en aanmelden via deze link.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †