Focwa in reclame: laat uw schade herstellen

In een landelijke radio-, tv-en online campagne roept Focwa consumenten en bedrijven in Nederland op om, ondanks de coronacrisis, schades aan auto’s, caravans en campers te laten herstellen.

De centrale boodschap is dat aangesloten bedrijven strikt de RIVM-richtlijnen opvolgen en veelal aanvullende maatregelen nemen die het besmettingsrisico minimaliseren. “Nederlanders kunnen dus met een gerust hart hun voertuig laten herstellen.” Door afnemend wegverkeer nemen ook de hoeveelheid schades af. De orderintake bij Focwa-bedrijven is geslonken met vijftig tot zeventig procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Klantcontact

“We merken dat consumenten aarzelen om schades te laten herstellen”, zegt Focwa-directeur Femke Teeling. “Dat is echt nergens voor nodig.” Ze wijst op de RIVM-richtlijnen, haal- en brengservice, afgesloten werkplaatsen en schermen die het klantcontact minimaliseren. Ook Jeroen Baars, directeur/eigenaar van Schadenet Rijnders, ziet geen enkele reden om schades niet te laten herstellen. “Wij desinfecteren veelvuldig de ruimtes waar onze klanten komen. Ook hebben zij geen toegang meer tot de werkvloer.” Karen Dijkstra, verkoopdirecteur Carglass: “Wij reinigen het stuurwiel, de autosleutels en de versnellingspook grondig en dragen altijd handschoenen. Daarnaast verruimen we de komende periode onze openingstijden en optimaliseren we onze mobiele dienstverlening.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *