Tijdens het jaarcongres van 4 oktober in Amersfoort lanceert brancheorganisatie Focwa een online campagne om de merknaam beter onder de aandacht van consumenten te brengen.

Dat maakt Focwa vandaag bekend. Het najaar van 2013 lanceerde Focwa Eurogarant een laatste grote tv-campagne, die de meesten zich nog wel zullen herinneren vanwege de slogan “Foc, Foc, Foc! Wa, wa, wa!” Deze keer geen landelijke, kostbare tv-campagne dus, maar een online campagne. “Nog afgezien van het geld dat een tv-campagne kost, zien we dat consumenten met autoschade vooral online gaan zoeken. Het is dan ook logisch om daar een online advertentiecampagne op af te stemmen”, legt Focwa-directeur Femke Teeling uit.
Voor de campagne zullen enkele filmpjes worden gemaakt, die als online advertenties worden getoond, maar ook via retargeting te zien zullen zijn. “Via onder meer Google Adwords willen we de merknaam Focwa verder verstevigen. Natuurlijk willen we voorkomen dat we gaan concurreren met onze eigen leden. Als die in hun eigen reclame-uitingen beter scoren dan Focwa, dan passen we ons daar uiteraard op aan.”
Verkiezing
Tijdens het congres zullen tevens nieuwe bestuursleden voor het algemeen bestuur en de ledenraad van Focwa Schadeherstel worden voorgedragen. Ook kiest Focwa tijdens het congres de Focwa-schadeherstelbedrijven die het best worden gewaardeerd door hun klanten.