Jaarlijks herstellen de medewerkers van Know How Systems (KHS) meer dan vijftigduizend hagelschades, waarvan ruim tienduizend in West-Europa. Vorig jaar werd hiervoor een innovatief, geautomatiseerd hagelschade expertsysteem geïntroduceerd, de Autoscan.

KHS schat zelf ongeveer een vijfde van alle hagelschades wereldwijd te herstellen. Inclusief het aantal auto’s dat uiteindelijk total loss wordt verklaard – zo extreem kan een hagelschade uitpakken – worden er jaarlijks meer dan 300.000 grote hagelschades gemeld. “Dat is dan alleen het segment uitdeuken zonder spuiten”, verduidelijkt ceo Horst Dilk van KHS in Alsdorf. “Soms wordt een carrosserie zo hard door de hagelstenen geraakt dat de laklaag is beschadigd. Die herstelkosten – inclusief het spuitwerk – worden apart gemaakt. We maken dan wel de calculatie, maar de reparatie wordt in zo’n geval uitgevoerd door ons netwerk van schadeherstellers.”

Drie niveaus

KHS werkt voor verzekeraars, grote fleetowners en autofabrikanten. Wat autofabrikanten betreft gaat het om de premium merken in voornamelijk Duitsland. Die vertrouwen op de ruim tien jaar expertise van KHS. “En op de kwaliteit van het werk dat wij afleveren”, benadrukt Gael Plomteux, projectmanager bij KHS. Lees het hele artikel in nummer 5 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 18 mei is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
12 mei 2025
Derks Bedrijfswagens neemt Autoschade Bert Verweijen over
12 mei 2025
Met korting naar Nationaal Automotive Congres
12 mei 2025
KwikFit-oprichter Tom Farmer overleden
12 mei 2025
Schade door wasstraat. Wie betaalt?
9 mei 2025
Lichter staal van Tata Steel
9 mei 2025
Athlon introduceert slim laden
Meest bekeken berichten
Recente reacties