Jaarlijks herstellen de medewerkers van Know How Systems (KHS) meer dan vijftigduizend hagelschades, waarvan ruim tienduizend in West-Europa. Vorig jaar werd hiervoor een innovatief, geautomatiseerd hagelschade expertsysteem geïntroduceerd, de Autoscan.

KHS schat zelf ongeveer een vijfde van alle hagelschades wereldwijd te herstellen. Inclusief het aantal auto’s dat uiteindelijk total loss wordt verklaard – zo extreem kan een hagelschade uitpakken – worden er jaarlijks meer dan 300.000 grote hagelschades gemeld. “Dat is dan alleen het segment uitdeuken zonder spuiten”, verduidelijkt ceo Horst Dilk van KHS in Alsdorf. “Soms wordt een carrosserie zo hard door de hagelstenen geraakt dat de laklaag is beschadigd. Die herstelkosten – inclusief het spuitwerk – worden apart gemaakt. We maken dan wel de calculatie, maar de reparatie wordt in zo’n geval uitgevoerd door ons netwerk van schadeherstellers.”

Drie niveaus

KHS werkt voor verzekeraars, grote fleetowners en autofabrikanten. Wat autofabrikanten betreft gaat het om de premium merken in voornamelijk Duitsland. Die vertrouwen op de ruim tien jaar expertise van KHS. “En op de kwaliteit van het werk dat wij afleveren”, benadrukt Gael Plomteux, projectmanager bij KHS. Lees het hele artikel in nummer 5 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 18 mei is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties