Ook al lijkt het door de aantrekkende economie zo’n vaart niet te lopen, de sanering van de schadebranche gaat gewoon door. In 2025 zal er nog slechts plek zijn voor vier- à vijfhonderd schadeherstellers of combinaties met dealerbedrijven.

Dat zegt voormalig ad-interim Focwa-voorzitter Denis Maessen in een afscheidsinterview met Aftersales Magazine. “Ondernemers hebben wellicht het gevoel niet meer zo met de rug tegen de muur te staan. Maar ondertussen moet er toch naarstig gezocht worden naar een structurele oplossing.”

Zo’n oplossing is er volgens Maessen in twee soorten: stoppen met het bedrijf of doorgaan. “Doormodderen is geen optie meer.” Volgens hem beschikken “zeker niet alle ondernemers” over de juiste bagage om mee te komen in de stappen die de schadeherstelsector moet zetten op het gebied van professionalisering. Gezien de impact van een besluit over de toekomst van iemands  onderneming, heeft Focwa extra adviescapaciteit ingezet om samen met de ondernemer de opties te onderzoeken. “Wij schatten in dat zo’n tweehonderd bedrijven in zo’n traject terechtkomen.”

Het interview met Denis Maessen staat in de afgelopen vrijdag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
28 november 2025
Fan van Citroën
27 november 2025
Nieuwe cao banden- en wielenbranche
27 november 2025
Ayvens: kabinetsbeleid remt EV-transitie
Meest bekeken berichten
Recente reacties