Metalak Experience Rally voor goed doel

De eerste aflevering van de Metalak Experience Rally heeft zaterdag tienduizend euro opgeleverd. Met het initiatief steunde Spies Hecker’s leverancier van autolakken de actie Carolahelpt.nl. Daarbij gaat het om onderzoek naar immuuntherapie voor melanoompatiënten, door het Antoni van Leeuwenhoek-instituut.

metalak-experience-rallyDe tocht langs de Gelderse Vallei en door de Utrechtse Heuvelrug werd georganiseerd voor klanten en leveranciers. Hun inschrijfgeld kwam geheel ten goede aan de actie. De route voerde langs enkele Metalak Experience Centra – klanten die zich onderscheiden op het vlak van innovatie, techniek en/of marktbenadering. Aan de rally deden 41 teams mee met uiteenlopende voertuigen. Variërend van een BMW M4 uit 2018 tot een Citroën DS 19 uit 1963.

Bewustzijn

Hans Musters, commercieel directeur Benelux: “Metalak is betrokken geraakt bij het verhaal van Carola. Ondanks haar eigen ziekte is zij een inzamelingsactie gestart. Haar doel: geld inzamelen voor onderzoek naar immuuntherapie. Metalak wil helpen dit mogelijk te maken. We willen niet alleen financieel bijdragen, maar ook meer bewustzijn creëren onder onze medewerkers en zakenrelaties. Daarom organiseren wij acties en evenementen zoals deze Metalak Experience Rally.” Naast het bedrag dat met de toertocht is opgehaald, hebben diverse acties van Metalak nog eens tien mille opgeleverd, resulterend in een totale donatie van twintig mille. Op de foto (vlnr): Carola van ’t Schip, Mark van ’t Schip en Sasha Kartoidjojo van de Antoni van Leeuwenhoek Foundation. 

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †