Stichting Schadegarant heeft haar platform eXchange gekoppeld aan het SaaS-platform (Software as a Service) van Openclaims. Hierdoor kunnen de klanten van bij Schadegarant aangesloten verzekeraars straks zelf digitaal hun schade melden, een afspraak voor herstel maken en de voortgang volgen.

“Schadegarant heeft de goede referenties uit de verzekeringsbranche, met name uit het volmachtkanaal, mee laten wegen in de keuze voor het platform van Openclaims”, aldus Frank van Donk, directeur Schadegarant. “Door dit platform als voorportaal aan ons proces toe te voegen verwachten wij dat de schadeafwikkeling bij verzekeraars en gevolmachtigd agenten vereenvoudigt. Bovendien maakt dit voorportaal het eenvoudiger om verzekerden naar ons herstelnetwerk te verwijzen.”

Eigen huisstijl

De online omgeving kan gelabeld worden in de huisstijl van de verzekeraar of volmacht. Via een fotomodule kunnen verzekerden bovendien zelf een aantal foto’s van de schade toevoegen. Met deze nieuwe service wil Schadegarant het herstelproces versnellen. Ook voor schadeherstelbedrijven biedt het voordelen: zij kunnen eerder werkzaamheden inplannen op basis van de foto’s. Er is dan ook geen apart intakegesprek meer nodig.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
3 november 2025
Autoverkoop zet stijgende lijn voort in oktober
3 november 2025
AutoProfijt op weg naar de 100
Meest bekeken berichten
Recente reacties