Van Mossel introduceert velgenherstel

De Van Mossel Autoschade Groep is een nieuw bedrijfsonderdeel gestart, Van Mossel Velgenherstel. Speciaal hiervoor is een vestiging geopend in Hapert.

“We kregen steeds meer vragen om beschadigde velgen te herstellen, bijvoorbeeld nadat mensen met hun auto langs een stoeprand zijn geschaafd. Ook werd steeds vaker gevraagd of wij lichtmetalen velgen kunnen omkleuren tot een bijpassende kleur bij de auto. Voor veel mensen is het uiterlijk van de velgen namelijk uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de auto”, vertelt Kees Struijk, commercieel directeur Van Mossel Autoschade.

Het aanbod was dusdanig omvangrijk dat werd besloten om een aparte vestiging op te zetten, die helemaal gespecialiseerd is in dit herstelwerk, zowel voor onze eigen dealer- en schadeherstelbedrijven, remarketing en leasing als andere opdrachtgevers. In Hapert worden nu al dagelijks tientallen velgen hersteld. De capaciteit kan worden opgeschaald tot zo’n 150 velgen per dag, die volgens de officiële fabrieksrichtlijnen worden gerepareerd. “Hiermee garanderen we de hoogwaardige kwaliteit van de (merk)fabrikant”, vertelt Struijk.

Online

Om alles zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen wordt uitsluitend gewerkt met een online afsprakenplanner. De order wordt direct ingepland en de velg(en) wordt bij de klant opgehaald. Voor het vervoer is speciaal verpakkingsmateriaal ontwikkeld waar de velg in verpakt kan worden, zodat er geen extra schade ontstaat.

Bij binnenkomst op het gespecialiseerde velgenherstelcentrum wordt de velg eerst gefotografeerd, geïnspecteerd en voorzien van een unieke code. Vervolgens is het proces van het herstel van de velg te volgen.

De reparatie van beschadigde velgen is zoveel mogelijk geautomatiseerd en verloopt volgens OEM-richtlijnen. Na inspectie wordt de lak van de velg verwijderd en vervolgens wordt deze gestraald om vuil en corrosie te verwijderen. Daarbij worden ook direct lichte schades hersteld. Vervolgens wordt een epoxyprimer aangebracht en is de velg klaar voor een nieuwe laklaag die via een poedercoating wordt aangebracht. Met CNC-apparatuur wordt een dun laagje metaal van de velg gehaald en komt er een glanzende acrylaat poederlak overheen voor de glans. Als de eindcontrole akkoord is, gaat de velg weer retour.

Na herstel wordt de velg volledig gecontroleerd. Wanneer de kwaliteit voldoet aan de strenge eisen wordt de velg verpakt en retour gestuurd. De doorlooptijd is vier dagen, vanuit elke locatie in Nederland.

Focus

“Herstel van velgen is echt een vak apart dat losstaat van carrosserie- of ruitherstel”, vertelt Struijk. “Binnen onze 25 bestaande herstelvestigingen werkt het alleen maar verstorend als we er een aparte hersteldiscipline aan toevoegen. Focus en specialisatie biedt naar ons idee de sleutel tot succes voor dit specifieke herstel.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 3701 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.