fbpx
bekeken: 703 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3,00)

Twintigste Autotechnica breekt records

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 30 januari 2020, 10:45

Leestijd: 2 minuten

Van zondag 29 maart tot en met woensdag 1 april 2020 vindt in Brussels Expo het tweejaarlijkse branche-evenement Autotechnica plaats. Met een gebruikte oppervlakte 35.000 vierkante meter is het de grootste automotive aftersalesbeurs van de Benelux.

Ook met het aantal exposanten – 350 – breekt deze twintigste editie een record. Onze zuiderburen verwachten dat het aantal bezoekers de 32.000 van editie 2018 zal overtreffen. Illustratief voor het belang van de beurs voor de mobiliteitssector is dat zo’n zeventig procent van die bezoekers een leidinggevende functie uitoefent.

Rechtstreeks contact

“Autotechnica wordt erg breed opgevat, waardoor het een foto van de hele sector is”, stelt Michel Vervekken, voorzitter van Autotechnica en Gedelegeerd Bestuurder van Techno Auto Equipment. “We leggen de nadruk op alles wat nuttig is voor alle producten en diensten van de aftersales voor de automotive. En dit spreekt de bezoeker aan. Misschien is het wat paradoxaal dat Autotechnica aan belang blijft groeien in een periode dat steeds meer informatie via het internet verkrijgbaar is. Het leert ons dat rechtstreeks contact met mens en product erg belangrijk blijft in onze sector.”

Oudgedienden en nieuwkomers

Drie exposanten nemen voor de twintigste keer deel aan de beurs: TAE, Garmat Europa en DQN. Ook Robert Bosch is na enkele jaren afwezigheid weer terug op Autotechnica. “Met name voor ons aanbod aan werkplaatsequipment vinden we het belangrijk dat eigenaars en technici uit de garagebedrijven zich kunnen laten adviseren door onze Bosch-productspecialisten”, legt productmanager Bert Van Hauwermeiren uit. Ook 3M maakt opnieuw zijn opwachting op de beurs. “Autotechnica is als ontmoetingsplaats voor de professionals van de aftersales een must”, onderstreept Alain Brenez, AAD Central Europe Region Segment Marketing.
Bij Shell klinkt het: “Aangezien het marktsegment IWS (Independent Work Shop) zich in volle ontwikkeling bevindt, is het van belang dat deze deskundig advies krijgen over de oliën zoals aangeraden door de constructeur. Via onze officiële verdeler, de Vlaamse Oliecentrales nv, zijn wij als Shell aanwezig op de beurs. We willen hier de innovatieve producten voorstellen die een antwoord zullen bieden op de milieu-uitdagingen.”

Ook de afdeling Parts & Accessories van BMW Belux zal present zijn. “In een markt die zich snel ontwikkelt in de richting van hoogtechnologische producten hecht BMW Group veel belang aan het creëren van een sterk partnership tussen BMW & Mini officiële partners en onafhankelijke herstellers. Dit partnership vertaalt zich in het gebruik van originele BMW- & Mini-onderdelen en uitgebreide informatiesystemen.”

Randactiviteiten

AutoTechnica is overigens meer dan een klassieke beurs met standhouders en bezoekers. Er wordt ook sterk ingezet op randactiviteiten. Tijdens de beurs zal onder meer een congres van brancheorganisatie Traxio plaatsvinden. Daar zal de Belgische aftermarket grondig doorgelicht worden door het internationale onderzoeksbureau ICDP. Ook Educam zal een bijdrage leveren. “Verschillende van onze sectoren komen in aanraking met de aftermarket”, verduidelijkt Maarten Voet, binnen Traxio algemeen secretaris van FAM, Imcobel, Federtyre en GSS. “Precies daarom organiseren we dit congres als een groot Traxio-gebeuren en treden we als globale organisatie ook naar buiten. Ook de bandensector krijgt met een Tyrefacts-event bijzondere aandacht. Het is een moment dat we onze meerwaarde willen aantonen. Dit event stelt zich dan ook open voor zowel leden als niet-leden.”

Tags: , , , , ,

Carprof partner van Fonds…123Ruit.nl verlengt…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties