bekeken: 1722 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4,00)

Van der Hoeven: positief naar werkplaatsklant

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 10 april 2020, 11:42

Leestijd: 2 minuten

Fource, de Benelux-dochter van LKQ Europe, wil in deze hectische en onvoorspelbare tijd toch een blik op de toekomst werpen. “Heel belangrijk is dat het autobedrijf positief naar de werkplaatsklant blijft”, stelt directeur Johan van der Hoeven.

Dagelijks signaleert hij hoe de coronacrisis bij velen in de branche tot zorgen leidt. “De crisis laat in de gehele keten zijn sporen na. Samen met branchegenoten hebben we daarom het initiatief We Support Workshops opgezet. We ondersteunen autobedrijven om het maximale uit hun markt en hun klanten te halen. Want we zullen samen de economische crisis als gevolg van covid-19 moeten overwinnen. Deze hectische tijden leveren overigens ook kansen op. Want de branche zal een soort van reset meemaken. We gaan anders naar de dingen kijken. Dat leidt in de hele keten ongetwijfeld tot nieuwe inzichten en innovaties.”

Support

LKQ Europe is met ruim 28.000 medewerkers en honderd vestigingen actief in twintig Europese landen. Naast Fource behoren bijvoorbeeld het Duitse Stahlgruber, het Britse Euro Car Parts en het Italiaanse Rihag tot de groep. Met zijn leveranciers, concepten, binnen- en buitendiensten, grossiersvestigingen en marketingafdelingen staat Fource dagelijks klaar voor het autobedrijf. “Het coronavirus waart overal rond, maar we houden desondanks de blik ook op de toekomst gericht. Want als straks het coronavirus is verslagen, moeten we met z’n allen gas kunnen geven. Uiteindelijk bepaalt het groeiperspectief je toekomst.”

Niet in de laatste plaats behoort daartoe ook het op peil houden van competenties en kennis van zaken, zegt Van der Hoeven. “Zodra het volgens de richtlijnen van het RIVM weer kan, zullen we met Automotive Academy vol aan de slag gaan. We zijn druk om op korte termijn een deel van onze trainingen online beschikbaar te maken. Juist voor de automotive ondernemer, die met zijn werkplaats vol in de frontlinie richting klanten staat.”

Positief

Heel belangrijk daarbij is dat het autobedrijf positief naar de werkplaatsklant blijft. Nogmaals Van der Hoeven: “Wij moeten met z’n allen uitdragen dat we er zijn voor een veilige mobiliteit. Goed onderhoud draagt bij aan een lagere uitstoot van schadelijke emissies, vergroten de rijveiligheid voor alle inzittenden en medeweggebruikers. Maar goed onderhoud draagt ook bij aan de waarde van de auto zelf. Kortom, draag die boodschap uit. Houd samen met ons Nederland mobiel, nu en straks.”

Tags: , , , , , ,

RDW: op weg naar reguliere…AAT sluit aan bij We Support…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties