bekeken: 2659 x
Waardeer dit artikel:
142 votes, average: 2,72 out of 5142 votes, average: 2,72 out of 5142 votes, average: 2,72 out of 5142 votes, average: 2,72 out of 5142 votes, average: 2,72 out of 5
(2,72)
(Inloggen is vereist)

Verlovingsdans tussen Focwa en Bovag

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 12 oktober 2016, 08:09

Leestijd: 1 minuut

De samenwerking tussen Bovag en Focwa lijkt langzamerhand serieuze vormen aan te nemen. Zo kondigde Toine Beljaars, voorzitter schadeafdeling Bovag, gisteren aan dat beide brancheorganisaties bezig zijn gezamenlijk het garantiebewijs uit te gaan geven, terwijl Bovag eerder al de Focwa Standaard heeft geadopteerd.

Duidelijk is in ieder geval dat er ‘vervolgstappen zullen komen’, aldus Beljaars tijdens het event van Automotive Insiders ‘Schademarkt in transitie’. Ook liet Beljaars weten zeker te voelen voor één overkoepelend automotive dome, waar Denis Maessen van Focwa eerder die middag over sprak.

De beide brancheorganisatie lonken voorzichtig al wat langer naar elkaar, maar de toenaderingspogingen en oriënterende gesprekken lijken nu te leiden tot heuse samenwerking. Beide organisaties lieten weten dat er heldere intenties liggen om gezamenlijk het garantiebewijs uit te geven voor de schadeherstelbranche. Bovag werkt inmiddels al met de Standaard van Focwa, zodat beide organisaties in ieder geval dezelfde kwaliteitsnormen hanteren.

Nog lang niet

Interessant die middag waren vooral ook de presentaties van Jasper Verweij, directeur DAT, en Erik Boertjes van Allianz. Beiden doorspekten hun verhaal met een rijke diversiteit aan data en benadrukten nog eens de impact van elektronische veiligheidssystemen. “We zijn er nog lang niet”, relativeerde Boertjes. “De vraag is of al die systemen in de auto wel worden gebruikt en of ze goed worden gebruikt, want dat is nog niet zo vanzelfsprekend als we denken. Voorlopig blijkt uit de praktijk bijvoorbeeld dat veel automobilisten de piepjes van hun parkeersensoren heel vaak negeren waardoor er toch nog vaak schade tijdens het inparkeren wordt gemaakt. Een nieuw fenomeen zoals autodelen is ook iets waar de branche blij mee kan zijn. Want mensen die in een voor hen relatief onbekende auto stappen maken geregeld schade, is onze ervaring.”

In het aankomende nummer van Aftersales Magazine dat volgende week verschijnt is nog veel meer te lezen over deze schadebijeenkomst.

  

Tags: , , , , , ,

Samenwerking Travelcard en…Gezamenlijk project leren op…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties