In 2025 wil Volvo de helft van alle auto’s die het merk wereldwijd verkoopt online wegzetten. Als onderdeel van die strategie maakt Volvo de overname bekend van de Stockholmse dealer Upplands Motor. Ook wil Volvo retailer Bra Bil volledig overnemen.

Beide bedrijven moeten vervolgens worden samengevoegd met Volvo Bil, Volvo’s eigen dealerschap. Dit creëert voor Volvo voldoende schaalgrootte om zijn retailactiviteiten te transformeren in een naadloze online/offline klantenervaring.

Naadloos

In de ogen van Volvo willen klanten met hetzelfde gemak een nieuwe auto kunnen kopen als waarmee ze andere aankopen doen. In de nieuwe klantenbenadering kunnen klanten van Volvo in de nabije toekomst met gemak switchen tussen online en offline, waarbij het te allen tijde mogelijk blijft om een verkoper persoonlijk te bezoeken.

“Nu de wereld om ons heen snel aan het veranderen is en consumenten op steeds meer manieren in contact staat met het merk Volvo, zullen we ervoor moeten zorgen dat elk contact bijdraagt aan hun totale Volvo-beleving”, aldus Lex Kerssemakers, commercieel directeur bij Volvo Cars. “Dat is de hoofdzaak in onze commerciële transformatie en de reden waarom we focussen op een naadloze interactie tussen online en offline.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 mei 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties