bekeken: 869 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Vrooam introduceert eigen ICT-platform

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 20 september 2019, 09:30

Leestijd: 2 minuten

Grossiersverband Vrooam heeft voor zijn bestelproces een eigen ICT-platform opgezet. De introductie ervan vond plaats bij Leo de Groot Partscenter XL, de grossier die ook de eerste pilot in de praktijk heeft verzorgd.

Begin dit jaar namen de gezamenlijke grossiers, verenigd in Vrooam, automatiseerder Silicomp over. Achter de schermen is daarna hard gewerkt aan een nieuw en voor de branche innovatief ICT-platform via een volledige cloud-oplossing waar zowel autobedrijven als grossiers van gaan profiteren.

Online bestellen

Inmiddels zijn ruim tweehonderd, met name universele autobedrijven gekoppeld aan het Vrooam ICT-platform. Een belangrijke doelstelling is het zoveel mogelijk stimuleren van de online bestelmogelijkheden door het autobedrijf. Dit bestelproces moet door het platform sneller, efficiënter, transparanter en eenvoudiger verlopen. Hierdoor wordt tevens de relatie met klanten versterkt. In de eerste weken van de pilot is het aantal online bestellingen in ieder geval met bijna 12 procentpunten gestegen.

Leveranciers

Het platform biedt ruimte voor diverse koppelingen met andere leveranciers – bijvoorbeeld onderdelenfabrikanten – die zaken willen doen met de autobedrijven die aan het platform zijn gekoppeld. Er kunnen via het platform ook (actiematige) advertenties worden geplaatst of (technische) nieuwsfeiten. “En dat is nog maar het begin van de mogelijkheden die we met het platform gaan bieden”, aldus Michel Chaudron, directeur-eigenaar van Leo de Groot Partscenter XL. Samen met Bram Teun Koskamp voert hij het dagelijks bestuur van Vrooam.

Schaalgrootte

Het nieuwe ICT-platform geeft Vrooam als onafhankelijk samenwerkingsverband een stevige positie in de markt ten opzichte van de naar schaalgrootte strevende megagrossiers. Autobedrijven hebben in de eerste plaats toegang tot de krachtige online webshop, waarin alle beschikbare onderdelen, banden en andere artikelen uit het beschikbare assortiment van de grossier kunnen worden besteld. Om het juiste onderdeel te bestellen, kan gezocht worden op zowel kenteken als chassisnummer/VIN-code. Uiteraard zijn er met de verschillende aanbieders van garagesoftware systemen koppelingen voor optimaal bestelgemak.

Voor de grossier is er daarnaast nog een dashboardfunctie. Daarmee kan inzichtelijk worden gemaakt hoe de bestelopdrachten zich ontwikkelen en/of tot elkaar verhouden. Een duidelijke benchmark maakt het mogelijk snel te sturen en te reageren op mogelijke trends of onverwachte gebeurtenissen.

Tags: , , , , ,

Deloitte verbindt zich aan…Bovag kritisch op…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties