Allianz heeft Bosch Car Service aan zijn Global Connected Car-platform toegevoegd. Allianz krijgt zodoende via de Bosch-dongel toegang tot de klanten van de aangesloten Bosch Car Service-bedrijven.

De speciale dongel geeft basisdata uit de auto door aan Allianz. Ook wordt het rijgedrag gemonitord. Allianz kan daarmee bijvoorbeeld premies voor autoverzekeringen differentiëren.

Marmelade

Een voorbeeld van hoe dat werkt, geeft de Britse verzekeraar voor beginnende en jonge autorijders Marmelade, een andere partner van Allianz in het Global Connected Car-platform. Marmelade claimt dat aangesloten verzekerden vier keer minder schade rijden en/of ongevallen veroorzaken dan hun leeftijdsgenoten bij andere maatschappijen.

Kwikfit

En onlangs sloot Kwikfit een deal met Allsecur, de online autoverzekeraar en onderdeel van Allianz. Allsecur biedt pechhulpverzekering, maar ook wa- en casco(plus)verzekeringen in een online concept aan. Zo is Allianz in snel tempo een netwerk van partners aan het opbouwen. Kortom, het connected tijdperk is aangebroken.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties