Allianz heeft Bosch Car Service aan zijn Global Connected Car-platform toegevoegd. Allianz krijgt zodoende via de Bosch-dongel toegang tot de klanten van de aangesloten Bosch Car Service-bedrijven.

De speciale dongel geeft basisdata uit de auto door aan Allianz. Ook wordt het rijgedrag gemonitord. Allianz kan daarmee bijvoorbeeld premies voor autoverzekeringen differentiëren.

Marmelade

Een voorbeeld van hoe dat werkt, geeft de Britse verzekeraar voor beginnende en jonge autorijders Marmelade, een andere partner van Allianz in het Global Connected Car-platform. Marmelade claimt dat aangesloten verzekerden vier keer minder schade rijden en/of ongevallen veroorzaken dan hun leeftijdsgenoten bij andere maatschappijen.

Kwikfit

En onlangs sloot Kwikfit een deal met Allsecur, de online autoverzekeraar en onderdeel van Allianz. Allsecur biedt pechhulpverzekering, maar ook wa- en casco(plus)verzekeringen in een online concept aan. Zo is Allianz in snel tempo een netwerk van partners aan het opbouwen. Kortom, het connected tijdperk is aangebroken.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
23 oktober 2025
Nico Stolk verlaat ABS
23 oktober 2025
Terechte winnaar
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
Meest bekeken berichten
Recente reacties