Arnd Franz opvolger John Quinn bij LKQ

LKQ kondigt een wisseling van de wacht aan in het management van zijn Europese tak. Daar gaat John Quinn, executive vice president en ceo, met pensioen. Zijn opvolger per 1 oktober is Arnd Franz, op dit moment chief operating officer.

LKQ Europe is het moederbedrijf van onder meer Sator-Fource, LKQ Belgium, het Britse ECP en het Duitse Stahlgruber. Arnd Franz (foto) trad in april dit jaar in dienst bij LKQ. Het grootste deel van zijn loopbaan was hij actief voor Mahle, meest recent als corporate executive vice president en lid van de raad van bestuur. Hij was verantwoordelijk voor Mahle’s wereldwijde automotive verkopen en ontwikkeling, inclusief de business unit aftermarket.

John Quinn kwam bij LKQ in 2009 in dienst als chief financial officer. Begin 2015 werd hij ceo van LKQ Europe. Onder zijn leiding verdrievoudigde de omzet van deze tak, mede door een reeks overnames (Stahlgruber in Duitsland, Rhiag in Italië en Tsjechië). LKQ is in Europa momenteel de grootste distributeur van onderdelen voor de automotive aftermarket, met een omzet van ongeveer zes miljard dollar, behaald in ruim twintig Europese landen.

Integratie

De benoeming van Arnd Franz past in de regie van LKQ Corporation, zegt president en ceo Dominick Zarcone. “Ik heb het volste vertrouwen in zijn vermogen om de integratie en verbetering van onze operationele processen te versnellen. Onder zijn leiding zullen we ons succes in Europa verder uitbouwen.” Behalve in Europa heeft LKQ ook activiteiten in de VS en Taiwan.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *