Autopromotec verschuift naar 2022

De Italiaanse equipmentbeurs Autopromotec wordt voor de tweede keer op rij een jaar verschoven. Na eerst geagendeerd te zijn voor mei 2021 gaat het branche-evenement nu nóg twaalf maanden later plaatsvinden: 25 t/m 28 mei 2022.

Het besluit is volgens een mededeling van de organisatie genomen na “intensieve analyse van de internationale, economische en gezondheidssituatie.” Covid-19 blijft de partijen die zich bezig houden met grote vakbeurzen parten spelen. Het is volgens Autopromotec-directeur Servadei gezien de wisselende virusberichten op dit moment onmogelijk en onverantwoord om een grootschalig, internationaal brancheplatform op te bouwen.

Kosten

Autopromotec is goed voor zo’n 1.700 deelnemende bedrijven, waarvan 43 procent uit het buitenland afkomstig is (cijfers 2019). De verplaatsing naar 2022 is vanuit zakelijk standpunt goed te verdedigen, vindt de organisatie. Vele analisten zien 2022 als het jaar van de financieel-economische wederopstanding. Het biedt exposanten een betere mogelijkheid om hun kosten voor een stand, bemensing en overnachting terug te verdienen. Het tweejaarlijkse ritme van Autopromotec betekent dat na editie-2022 voortaan elke uitvoering zal plaatsvinden in de even jaren.

Digitaal

Volgens Servadei is het aantal voorinschrijvingen van deelnemers op dit moment van gelijk niveau als bij vorige afleveringen. Om de internationale equipmentsector in de tussentijd te ondersteunen, werkt Autopromotec aan een nader in te vullen “digitaal project”, dat in mei 2021 live moet gaan.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *