Calsonic en Magneti Marelli samen ‘Marelli’

Toeleveranciers Calsonic Kansei en Magneti Marelli gaan wereldwijd opereren onder de merknaam Marelli. De stap markeert de integratie van beide ondernemingen en moet Marelli nog sterker profileren.

marelli_logo_vert_cmyk-1Onder de gezamenlijke nieuwe naam opereren 170 bedrijfslocaties en R&D centers in Europa, de VS, Zuid-Amerika en Azië. Beda Bolzenius, ceo van Marelli: “Ons doel is om op het rijke verleden van beide ondernemingen een toonaangevende toeleverancier te maken, waarop onze medewerkers en klanten trots kunnen zijn.”

Merkwaarde

Hoewel in oktober vorig jaar Calsonic Kansei de overname van Magneti Marelli aankondigde, is de naamkeuze anders uitgevallen. Daaraan is volgens Bolzenius een hoop analyse aan vooraf gegaan. “Ofschoon Calsonic Kansei sterk aanwezig is in Azië en Japan, zijn op mondiaal niveau de merkbekendheid en merkwaarde van Magneti Marelli groter. Het is van belang om aan die naam vast te houden, maar wel op een manier die fris is en herkenbaar voor wereldwijde klanten. Ook moet de kwaliteit waarom we bekend staan erin worden weerspiegeld.”

Logo

De komende tijd zullen de nieuwe merknaam en het logo gaan verschijnen op de producten. Het beeldmerk beoogt een ode te brengen aan de wederzijdse, langjarige geschiedenis van innovatie. Om die reden zijn de kleuren gebruikt van zowel Calsonic Kansei (lichtblauw) als van Magneti Marelli (donkerblauw). De vorm duidt volgens beide partners op ontwikkeling van nieuwe producten en technische kennis. Twee naar boven wijzende pijlen symboliseren ‘vooruitgang’ en ‘toekomst’. Beide ondernemingen samen hebben 62.000 mensen in dienst. 

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †