Diagnose is het thema van het nieuwste nummer van Aftersales Magazine. Hierin presenteren we de resultaten van een enquête onder onze lezers naar het gebruik van pass thru, het inloggen bij de autofabrikant om bijvoorbeeld software-updates binnen te halen. Daaruit blijkt onder meer dat de mogelijkheden daarvan nog weinig benut worden.

Software-updates gebeuren steeds vaker over the air. Met de huidige technologie en aanstaande 5G-netwerken is dat ook steeds beter te doen. Hoofdredacteur Jos Veldhuisen gaat dieper in op wat een en ander voor het autobedrijf betekent. Diagnoseklussen worden voor het autobedrijf steeds complexer. Met name comfortsystemen zorgen voor hoofdbrekens. TC Autotechniek profileert zich als partner van het autobedrijf en kan op allerlei gebieden op afstand behulpzaam zijn bij het stellen van de juiste diagnose.

Overige onderwerpen

In de rubriek Werkplaatspraktijk vertellen vader en zoon Rijnders over hun universele autobedrijf in Renswoude. Een persreis met Bridgestone was bedoeld om de nieuwe winterband Blizzak LM005 te presenteren. In de wandelgangen ging het gesprek vooral over de overname van Tomtom Telematics door Bridgestone en transformatie van Bridgestone van bandenfabrikant naar mobiliteitsprovider. En Mercedes-Benz toont in zijn laboratorium in Stuttgart hoe uitstootcertificering plaatsvindt conform de mondiale WLTP-eisen. Deze onderwerpen, en meer, leest u in nummer 3 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 22 maart verschijnt. Leest u ons magazine liever op smartphone of tablet, download dan de app Aftersales in Google Play of Appstore.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties