In een volgens Hella “uitdagende” markt heeft de toeleverancier in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar 2018/2019 zijn bruto omzet in de aftermarket zien stijgen met 4,5 procent.

Uitgedrukt in geld gaat het om 336 miljoen c.q. 321 miljoen euro. Met name de handel in hoogwaardige werkplaatsuitrusting, zoals apparatuur voor emissiemeting en koplampafstelling, heeft de cijfers gestuwd. Het EBIT ligt hier met 25 miljoen euro op het niveau van vorig jaar.

WLTP

Vooruitkijkend naar de tweede helft van boekjaar 2018/2019 (lopend tot en met 31 mei) verwacht het Hella-concern een moeilijker wordende marktsituatie. De autoverkopen in China lopen terug, de nieuwe testmethode WLTP creëert verkoopschommelingen en macro-economisch is de stemming op mondiaal niveau onzeker.

Omzetgroei

Toch: op voorwaarde dat er geen verdere verzwakkingen in de automobielmarkt optreden, gaat Hella er op dit moment vanuit dat onder de streep tussen de vijf en tien procent omzetgroei haalbaar is. Het EBIT (omzet na afdracht van belasting en rente) blijft waarschijnlijk dankzij reorganisatiemaatregelen en aanpassingen in het portfolio op het niveau van 2017/2018.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties