Dankzij een nieuw ontwikkelde koppeling is het nu mogelijk om werkplaatsafspraken in één keer zowel in Plan-IT als Carmen in te voeren. De koppeling wordt in het tweede kwartaal van 2019 aan dealerbedrijven gepresenteerd.

Werkplaatsafspraken moesten soms in twee, of zelfs drie verschillende systemen worden geregistreerd. Het is het gevolg van de diversiteit aan systemen bij dealerbedrijven. “Het uitvoeren van deze taken is vaak geestdodend, voegt niets toe en weegt onnodig zwaar op de toch al druk bezette service adviseur”, vertelt Koen van de Laar, mede-eigenaar van Carmen Automotive. “Dit brengt een hoop frustratie met zich mee, waarvoor tot nu toe geen oplossing was.”

Laatste zetje

“De applicaties voor onze werkplaatsplanningssoftware en de klantcontactsoftware van Carmen Automotive liggen in elkaars verlengde”, vertelt Leon Wonnink van Plan-IT. “Toen steeds meer gezamenlijke klanten het probleem gingen onderkennen, bleek dit het spreekwoordelijke ‘laatste zetje’ te zijn dat we nodig hadden om aan de slag te gaan met een koppeling. Medio 2018 is daarom besloten om de koppeling samen tot stand te brengen.”

Drie varianten

De koppeling is bedoeld voor serviceadviseurs van dealerbedrijven die de Plan-IT-module Werkplaats of hoger gebruiken en is beschikbaar in drie varianten. Een eerste variant biedt alleen de mogelijkheid om afspraken in te zien. Vanaf Plan-IT Online biedt de koppeling behalve werkplaatshistorie ook inzicht in de beschikbaarheid van de werkplaats. Vanaf Plan-IT Online Op Tijd kunnen daarnaast ook afspraken ingepland worden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties