Kwikfit Autoglas: nieuwe online Booking Service

Kwikfit Autoglas lanceert een vernieuwde online Booking Service. Die moet het voor verzekerde consumenten en zakelijke rijders eenvoudiger maken om een afspraak voor ruitherstel te plannen.

Ook voor verzekeraars en leasemaatschappijen is volgens Kwikfit sprake van goed nieuws. De Autoglas Booking Service is namelijk direct aan te sluiten op de eigen website, zodat klanten met ruitschade direct een afspraak kunnen plannen. Het is mogelijk om dit te laten ogen als een ‘eigen’ pagina. Daardoor ervaart de klant dit als een extra service van de verzekeraar of leasemaatschappij. “Dit sluit naadloos aan op onze partnerstrategie. In plaats van dure commercials willen wij onze opdrachtgevers zo goed mogelijk ondersteunen hun klanten de beste service te bieden én de schadelast te verlagen,” aldus Pieter Bikker, Director KwikFit Zakelijk.

Klantreis

Bij de ontwikkeling van de Booking Service was het doel de klantreis zo logisch en eenvoudig mogelijk te maken. Zo kan het systeem op basis van het kenteken de juiste ruit identificeren. Bikker: “Wij proberen de vervelende ervaring van een ruitschade een beetje te verzachten door het herstel zo soepel mogelijk te laten verlopen.” Kwikfit Autoglas heeft met 175 vestigingen het grootste landelijke netwerk voor ruitschadeherstel. De onderneming is aangesloten bij Glasgarant en Aegon Schadeservice.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †