Nieuwe garageformule: Eurol Service Point

Onder de noemer ‘Eurol Service Point’ introduceert de smeermiddelenproducent uit Nijverdal een nieuwe garageformule voor de Nederlandse markt. Eurol spreekt van een “laagdrempelige” formule, met commerciële en technische ondersteuning om het rendement uit smeermiddelen te verhogen.

Service Point is in 25 andere landen al actief, bij bijna duizend garagebedrijven. “Dit is het moment om ook in Nederland te starten”, zegt marketingmanager Dennis Marsman. “We hebben gekozen voor lage instapeisen. Garagisten behouden de vrijheid om te ondernemen. Wel vragen we commitment om te voldoen aan de Eurol-kwaliteitsstandaard.”

Certificaat

Garagebedrijven die instappen nemen deel aan de commerciële en technische trainingen van Eurol en ontvangen het Service Point-certificaat. Dit laat zien dat Eurol Service Points de benodigde specialistische kennis en producten in huis hebben. Op de website leidt de dealerlocator consumenten naar de diverse formuledeelnemers.

“De wereld van smeermiddelen wordt steeds specialistischer”, zegt Marsman. “We merken dat garagisten behoefte hebben aan technische en commerciële ondersteuning. Als ontwikkelaar én fabrikant van smeermiddelen hebben we dit in huis.” Te denken valt aan sales- en marketingsupport, assortimentsadvies op maat, opleidingen, uitstraling, verpakkingsconcepten, ondersteuning via de Eurol-servicedesk, equipment en promotionele middelen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.