Oberink nieuwe directeur After Sales BMW NL

BMW Group Nederland stelt per 1 januari 2020 Erick Oberink aan als nieuwe directeur After Sales. Hij volgt Evert de Vries op, die BMW Group Nederland als onafhankelijk professional blijft ondersteunen.

De Vries begon zijn carrière bij BMW Group Nederland in 1993 als controller. In 2000 werd hij Key Account Manager BMW Motorrad, om vier jaar later de rol van manager IT te vervullen. Bij After Sales wisten De Vries en zijn team de afdeling “verder te professionaliseren tot de benchmark, zowel binnen als buiten de BMW organisatie”, schrijft de importeur. “Meer dan ooit focussen de Nederlandse dealers zich ook op aftersales. Sinds 2009 is de afdeling aanhoudend zeer succesvol geweest waarbij Evert en zijn team record op record vestigde.”

BMW i

Vanuit BMW Group is besloten dat de werkzaamheden van Sales Channel Development per 2020 worden opgenomen in de organisatie. De huidige afdelingsdirecteur Erick Oberink wordt de nieuwe directeur After Sales. Hij startte in 1998 bij BMW Group Nederland en was onder andere de eerste General Manager MINI Nederland en later Head of BMW Motorrad, dat onder hem voor het eerst marktleider werd.

In 2013 was hij verantwoordelijk voor de marktinvoering van het submerk BMW i. In datzelfde jaar werd Oberink directeur van de toen nieuwe afdeling Sales Channel Development. Onder zijn regie is volgens de Nederlandse BMW-importeur “een sterkere en zeer succesvolle dealerorganisatie ontstaan.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *