De wereldwijde pandemie legt veel e-commerce-spelers geen windeieren. Zo ook in de VS, waar de omzetschatting van 14 miljard dollar nu al wordt opgeschroefd naar 16 miljard. Die stijging is overigens niet eenmalig: in 2023 overschrijdt de omzet de grens van 20 miljard, zo verwachten de onderzoekers van Hedges & Company.

De onderzoekers stellen dat de verwachtte online omzet van 16 miljard een stijging ten opzichte van vorig jaar inhoudt van liefst dertig procent. Let wel: dit zijn consumentenbestedingen. De Amerikaanse markt voor doe-het-zelven aan auto’s is onvergelijkbaar met de Europese, hoewel de parkvolumes elkaar amper ontlopen.

De groei zoals die verwacht wordt heeft volgens de onderzoekers onder meer te maken met de uitstekende informatievoorziening. Of het nu gaat om technische informatie of volledige tutorials die de bezoeker helpen bij het uitvoeren van een klus, het is er allemaal. Autofora zijn overigens belangrijk daarbij, maar onderdelenleveranciers scoren met driekwart van de klanten beduidend hoger dan de 47 procent van de fora.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties