Partnership Groupauto, Grossier.nu en Autotaal

Met het oog op haar nieuwe multifunctionele online omgeving Compasso vergroot grossiersgroep Groupauto Nederland de samenwerking met partscatalogus Grossier.nu en grossierspakket Easy-Trade.

De basis was al gelegd met een integratie van Tecdoc en Mijngrossier op Compasso, via Izimotive. Met de komst van een integratie via Grossier.nu kan Groupauto ook Aldoc ontsluiten. Daarmee heeft de grossiersorganisatie naar eigen zeggen “een totaalaanbod aan catalogusdiensten voor elke universele grossier, ongeacht de individuele keuze voor een onderdelencatalogus of ERP.”

Haynes-Pro

Op het gebied van het grossierspakket Easy-Trade en garagepakket Easy-Work is er een gloednieuwe samenwerking met Autotaal. Hierdoor staat de deur open voor een grotere hoeveelheid universele autobedrijven die rechtstreeks kunnen inloggen op Compasso. Bovendien heeft Groupauto één van de grootste technische data pakketten – Haynes-Pro – al in Compasso beschikbaar als dienst. Daarmee kan een garagist online onderhouds- en reparatiegegevens vinden voor offertes en planning.

G-Connect

Compasso wordt ook ingezet voor de Groupauto telematicaoplossing G-Connect en komt in januari 2019 beschikbaar voor de aftermarket. De naam is opgebouwd uit drie elementen: ‘Com’ staat voor communicatie, ‘Pass’ voor Pass-through en ‘SSO’ voor Single Sign On. Met één password komt de monteur binnen, om vervolgens alles te doen waartoe hij gerechtigd is.

Samen

“Als grossier en zelfs als club kun je ict niet in je eentje doen”, licht Groupauto-directeur Freek Blekxtoon toe. “Alléén ben je misschien even sneller, maar samen kom je echt veel verder.” John Gasenbeek, operationeel manager Groupauto vult aan: “Online bezoekers hebben keuze uit allerlei partscatalogi, technische datapakketten, communicatieservices en andere op de universele garage gerichte diensten zoals diagnose, telematica of social media functies. Het mooie is dat je daar vanuit je eigen garagepakket een entree toe hebt.” Het ict-team van Groupauto (vlnr): John Gasenbeek (operationeel manager), Rogier Egmond (ICT-manager), Marianne Spierenburg (ICT-ontwikkelaar), Jan-Erik Scheer (online-marketing) Freek Blekxtoon (directeur) en Pascal Ermers (ICT-specialist).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †