Vier nieuwe deelnemers formule Carteam

De marketingformule Carteam heeft vier nieuwe deelnemers verwelkomd. Daarmee staat de teller nu op 22. Het gaat om Van Son (Opperdoes), Boersma (Winsum), Van Dongen (Rijnsburg) en Westerman (Gieten). Laatstgenoemde was tot voor kort Ford-dealer. Hij heeft echter opgezegd en gaat verder als universeel, met Ford als merkspecialisme.

Carteam ging in maart 2015 van start. Het initiatief van voormalig Cartal-eigenaar Martin Bedorf herbergt vooral garagebedrijven uit de provincie Noord-Holland. De formule wordt niet door één onderdelendistributeur of grossiersgroep aangestuurd. Ze is onafhankelijk en kiest regionaal haar partners. Die zorgen voor onderdelenbeschikbaarheid en dragen bij aan het marketingbudget. Bedorf zegt tevreden te zijn met de huidige aantallen. Drie ervan zijn per 1 mei deelnemer geworden, Lars van Son is dat al sinds april. Er lopen volgens Bedorf momenteel diverse contacten met andere gegadigden. Aan prognoses over te bereiken aantallen eind 2017 waagt hij zich echter niet. “Het is altijd maar de vraag in hoeverre je zo’n ambitie kunt waarmaken. Ik wil de huid van de beer niet verkopen voor hij geschoten is.” De beide monteurs van autobedrijf Westerman hebben afgelopen vrijdag de signing veranderd. Het Ford-blauw heeft aan de buitenzijde plaatsgemaakt voor het grijs-oranje van Carteam. Alleen inpandig moeten nog enkele wijzigingen worden doorgevoerd, evenals op de website. Eigenaar Erik Westerman motiveert zijn besluit tot contractopzegging vanuit het beleid van Ford om najaar 2018 afscheid te gaan nemen van kleinere merkdealers. Om die reden nam hij het heft in eigen handen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †