Zakelijke variant pechhulp Roadguard

Roadguard, de pechhulpdienst zonder abonnement, komt met een zakelijke variant. Het initiatief van Centraal Beheer en Eurocross Assistance werd vorig jaar mei gelanceerd voor consumenten. Nu volgt de uitbreiding voor bedrijven met auto’s en busjes.

Roadguard Zakelijk is volgens de initiatiefnemers “de oplossing voor bedrijven die vinden dat ze te veel betalen aan verzekeringen of abonnementen voor pechhulp.” Met de nieuwe dienst beheren ze alle voertuigen in één overzicht. Verder betalen ze alleen voor de verleende pechhulp, op basis van een factuur achteraf. In geval van pech zien de bestuurder en wagenparkbeheerder direct welke monteur komt helpen. Ook diens locatie en hoe lang het duurt voor hij ter plekke is worden getoond. Hiermee zegt Roadguard als eerste pechhulp ‘on demand’ te bieden voor de zakelijke markt.

Gebruikersfeedback

Sinds de lancering, nu bijna een jaar geleden, werd Roadguard ruim 85 duizend keer gedownload. Afgehandelde pechmeldingen krijgen gemiddeld een 8.6 als beoordeling. Jaap de Groot, een van de initiatiefnemers: “Roadguard is opgezet als lean start-up in de consumentenmarkt. We ontwikkelen door op basis van gebruikersfeedback. Die vormden aanleiding voor een zakelijke variant. Met een aantal van deze bedrijven starten we vandaag.” Op roadguard.nl/zakelijk kunnen bedrijven aan de hand van hun huidige verzekering of abonnement berekenen wat zij gemiddeld per jaar kunnen besparen en zich direct aanmelden.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †