bekeken: 4447 x
Waardeer dit artikel:
620 votes, average: 2,60 out of 5620 votes, average: 2,60 out of 5620 votes, average: 2,60 out of 5620 votes, average: 2,60 out of 5620 votes, average: 2,60 out of 5
(2,60)
(Inloggen is vereist)

Werkplaatsconcept is geen redding

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 24 april 2014, 09:21

Leestijd: < 1 minuut

Of je nu wel of niet in een werkplaatsconcept gelooft, feit is dat formules belangrijker worden. Vooral universele auto- en garagebedrijven hebben veel belang bij sterke concepten, maar ook merkdealers en zeker grossiers.

Diverse grossiers signaleren een toenemende vraag naar conceptdeelname, zowel bij universele garages als bij merkdealers. Niet verwonderlijk, want iedereen voelt dat het steeds moeilijker wordt om de werkplaats geheel op eigen kracht vol te krijgen. Het risico is dat ondernemers te simpel denken over aansluiting bij een concept en het zien als het ultieme redmiddel. In de alledaagse werkelijkheid is een werkplaatsconcept niet meer dan een stuk gereedschap, een hulpmiddel om de eigen zaak te versterken.

Het aantal aangeboden formules neemt inmiddels behoorlijk toe. Sommigen vallen in de categorie gelukzoekers, maar er zijn meer dan genoeg serieuze partijen. Vaak hebben ze overigens wel moeite een bepaalde schaalgrootte waar te maken, terwijl juist dat cruciaal is voor gezamenlijke activiteiten en voldoende marketingbudget.

In navolging van Valvoline, zijn ook diverse oliemaatschappijen en -leveranciers momenteel druk bezig met de ontwikkeling van concepten. Goede voorbeelden zijn Mobil Service, terwijl Kroon-Oil een formule heeft met als slogan Oil made in Holland. In Duitsland heeft Castrol een onderscheidende marketingformule, maar die is nog niet van start gegaan in ons land.

Concepten en keten top tien

Als consumenten moeite hebben om naast prijsargumenten, vooral inhoudelijke argumenten te vinden bij aanbieders, wordt het hoog tijd voor de juiste, inhoudelijke marketingaanpak. Wie de klant heeft, heeft de toekomst en klanten binnenhalen is vaak nog steeds een zaak van slimme marketing, ook online. Wie in de top tien van werkplaatsconcepten naar het aantal vestigingen kijkt, ziet ook meteen het grote belang van een bepaalde schaalgrootte.

Lees hier het volledige artikel >>

Tags: , , , ,

50 jaar Van As AutoschadeFors minder verkeersdoden in…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties