De consumentenmarkt voor all season-banden is het enige segment in de Europese bandenvervangingsmarkt dat nog een plus laat zien in het derde kwartaal van 2021.

Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Europese koepelorganisatie van banden- en rubberproducenten ETRMA. De markt voor all seasons pluste in Q3 met 20 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Ten opzichte van Q3 in 2019 was er een groei van 44 procent voor dit segment.

De vervangingsmarkt voor winterbanden bleef in Q3 stabiel, maar was wel 16 procent kleiner dan in Q3 2019. De markt voor zomerbanden slonk in Q3 2021 met 11 procent ten opzichte van vorig jaar en was gelijk aan die in Q3 2019.

Nog geen herstel

“Net als in 2020 is het grote verhaal dat het segment van all season-banden sterk groeit, ondanks een algehele afname van de markt. Cijfers laten ook zien dat er nog geen begin van herstel te zien is in onze sector”, zei Fazilet Cinaralp, secretaris-generaal van de ETRMA.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
8 april 2025
JATO: Big Three kwetsbaarder dan Duitsers of Japanners
8 april 2025
Valeo lanceert gereviseerde led-koplamp met Stellantis
Meest bekeken berichten
Recente reacties